Ovo je jedan od onih "za ili protiv" tekstova i odmah da vam kažemo, moraćete da ispratite celu ligu do kraja....a igraće se mnogo mečeva. Krenimo redom...

Kategorija 1: Komercijalista ima platu, internet nastup troškove. Koliko to košta?

Komercijalista je ogledalo firme. On je sve ono što želite da budete vi i vaša firma. Dakle, sem ako sami sebi ne želite da budete debeli, prljavi i loše odeveni, tada bi komercijalisti trebalo da obezbedite da bude pristojno obučen, dobro edukovan, opremljen materijalima i sredstvima za rad, i tome slično. Naravno, takav komercijalista ne može da bude jeftin, ni ako ga razvijate, niti ako uradite transfer iz druge firme u istoj branši.

Internet nastup je u velikom delu sličan, sa par bitnih razlika. Biti prisutan na internetu košta, a zahteva i znanje iz nekoliko disciplina koje nisu sve programerske, baš kao što ni komercijalista nije samo prodavac. Recimo da vas nastup na internetu, ukoliko ste mala firma, košta onoliko koliko bi vas koštala bruto plata jednog komercijaliste, uzevši u obzir i vaš lični rad za potrebe internet marketinga. Dakle, uštedećete na sredstvima za rad - automobil, odelo, reprezentacija. Nije malo, zar ne?

U svakom slučaju, rezultat posle prvog meča je očigledno 1:1.