Povući paralelu između korona virusa i interneta nije teško! Profil na društvenoj mreži, to je kao kafić u koji izlaziš, popularan si, ljudi tu dolaze zbog tebe i tu gradiš svoju interakciju, tu završavaš poslove na svoju korist! I iako to daje rezultat, često rasipaš vreme na budale i ne prija ti uvek, ali jednostavno - tu se biti mora. Takvo je vreme! I onda dođe neko i zatvori kafić (vlast, virus, gazda ili loša ekonomska situacija)! Sva tvoja popularnost koju si izgradio - tu se završava! Ako hoćeš u drugi kafić, opet će to zahtevati truda - da ga nađeš, da upoznaš ekipu, da staru ekipu navikneš na novo mesto, itd...
Međutim, kada imaš svoj sajt i na njemu radiš i tu se razvijaš i rasteš - to je TVOJ kafić. Taj će mnogo teže da ti zatvori i vlast i virus i loša situacija (nije nemoguće, ali je mnogo manje verovatno). Dovoljno malo košta, dovoljno dugo traje, može da izdrži i ona vremena kad baš nemaš para da ga razvijaš, a realno - mnogo toga na njemu možeš i sam da uradiš.
S druge strane, dobro osmišljenim i odmerenim sajtom odgovaraš na zahteve tačno onih ljudi koji su BAŠ TRAŽILI tako nešto kao što ti nudiš. Na društvenoj mreži se trkaš sa ostalima i otimaš se za tuđu pažnju usmerenu na onih par centimetara ekrana mobilnog telefona. Koliko god izgledalo da nije tako, na društvenih mrežama se mešaju babe i žabe i to realno - neće nikad prestati. Trkanje sa bilo kim, na bilo kom terenu, zna da bude jako skupo...ipak treba smisliti novi post, snimiti novi video ili sliku, svaki dan. Nekad i više puta dnevno....majku mu, liči na radio ili TV. Platiš reklamu, ona se emituje i prođe! Hoćeš još? Može, al' plati opet!
Sajt je, dakle, osnova biznisa na internetu, čak i danas nakon 30 i više godina koje su prošle nakon što su prvi sajtovi napravljeni. Društvene mreže su trend koji je došao i dovoljno već dugo traju da bi mogle početi i da prolaze (ili da dožive preobražaj u nešto sasvim drugačije od onoga što su danas). Dakle, ulaganje u sajt je nešto poput ulaganja u dobar komad zemlje. Ulaganje u imidž na društvenim mrežama je nešto poput ulaganja u moderan automobil! Najbolje je kad imaš i jedno i drugo, ali pitanje je u šta je bolje uložiti ako nemaš vremena, volje ili para za oboje!
Mislite o tome kada budete morali da donesete odluku....