Povući paralelu između korona virusa i interneta nije teško!  Profil na društvenoj mreži, to je kao kafić u koji izlaziš, popularan si, ljudi tu dolaze zbog tebe i tu gradiš svoju interakciju, tu završavaš poslove na svoju korist!  I iako to daje rezultat, često rasipaš vreme na budale i ne prija ti uvek, ali jednostavno - tu se biti mora.  Takvo je vreme!  I onda dođe neko i zatvori kafić (vlast, virus, gazda ili loša ekonomska situacija)!  Sva tvoja popularnost koju si izgradio - tu se završava!  Ako hoćeš u drugi kafić, opet će to zahtevati truda - da ga nađeš, da upoznaš ekipu, da staru ekipu navikneš na novo mesto, itd... 

Međutim, kada imaš svoj sajt i na njemu radiš i tu se razvijaš i rasteš - to je TVOJ kafić.  Taj će mnogo teže da ti zatvori i vlast i virus i loša situacija (nije nemoguće, ali je mnogo manje verovatno).  Dovoljno malo košta, dovoljno dugo traje, može da izdrži i ona vremena kad baš nemaš para da ga razvijaš, a realno - mnogo toga na njemu možeš i sam da uradiš. 

S druge strane, dobro osmišljenim i odmerenim sajtom odgovaraš na zahteve tačno onih ljudi koji su BAŠ TRAŽILI tako nešto kao što ti nudiš.  Na društvenoj mreži se trkaš sa ostalima i otimaš se za tuđu pažnju usmerenu na onih par centimetara ekrana mobilnog telefona.  Koliko god izgledalo da nije tako, na društvenih mrežama se mešaju babe i žabe i to realno - neće nikad prestati.  Trkanje sa bilo kim, na bilo kom terenu, zna da bude jako skupo...ipak treba smisliti novi post, snimiti novi video ili sliku, svaki dan.  Nekad i više puta dnevno....majku mu, liči na radio ili TV.  Platiš reklamu, ona se emituje i prođe!  Hoćeš još?  Može, al' plati opet!

Sajt je, dakle, osnova biznisa na internetu, čak i danas nakon 30 i više godina koje su prošle nakon što su prvi sajtovi napravljeni.  Društvene mreže su trend koji je došao i dovoljno već dugo traju da bi mogle početi i da prolaze (ili da dožive preobražaj u nešto sasvim drugačije od onoga što su danas).  Dakle, ulaganje u sajt je nešto poput ulaganja u dobar komad zemlje.  Ulaganje u imidž na društvenim mrežama je nešto poput ulaganja u moderan automobil!  Najbolje je kad imaš i jedno i drugo, ali pitanje je u šta je bolje uložiti ako nemaš vremena, volje ili para za oboje!

Mislite o tome kada budete morali da donesete odluku....